0

  • Gratis frakt og gratis retur

  • Rask leverering

  • 30 dagers returrett

  • Gratis frakt & Gratis retur
  • Rask leverering
  • Forlengt returrett til 15. januar

WINTER SALE - up to 60%    GET TO SALE!

Inspirasjon

Kosta Williams

Editorials & Style

Vi sitter på altanen utenfor hotellrommet etter å ha avsluttet en dags fotografering med Kosta Williams i Los Angeles. Framfor oss har vi nå hver vår øl og en telefon på opptak. Kosta trenger å samle seg en stund for å ta solnedgangen innover seg. ”This really is something special”.

Modell: Kosta Williams
Foto: Per Norberg
Stylist: Dios Mio
Hår&make: Daniele Piersons
Words: Dios Mio





DET ER FØRSTE GANG Kosta er i Los Angeles, og vi har heldigvis fotografert streetstyle hele dagen. Man vet jo nemlig at å fotografere streetstyle i Los Angeles en solfylt dag er en av de beste jobbene i livet. Og det gjelder selvfølgelig også for modellen. Du går rundt. Tar bilder. Skifter bydel, tar bilder, går rundt, spiser, tar bilder og så videre. Man har rett og slett en veldig trivelig dag sammen. Nå runder vi altså av med et intervju med den berømte Los Angeles-solnedgangen i forgrunnen.

Kosta er en såkalt Influencer. Dere vet en sånn som dukket opp ingensteds fra i Instagramfeeden for cirka 2 år siden? ’Spontant’ velkledte menn i gatene. Mye to go-kaffe, litt selvdistanse og en jævla masse followers. De er derfor også de nye herskerne i motebransjen, viser det seg. Det er likevel ikke noe som har gått til hodet på Kosta. ”No way I thought it was going to be this way. It really was just for fun in the beginning, but the fanbase grew so quickly. On the plane here a guy wanted to take a picture with me because he followed me. It’s so surreal. I’m just a normal guy”. Og det er han virkelig. Kosta er en jordnær fyr med begge føttene solid plantet i bakken. Hjelpsom og velvillig hele dagen. Så er det jo faktumet at han er litt av et stilikon for en halv million følgere. ”I don’t really know why it’s worked so well. But what I do know is that I’ve been into fashion since I was a kid. And to be honest, all Instagram is anyways is just a mirror of what I wear daily. Sure, there’s more of a business aspect to it now when it’s gotten bigger (everyone’s gotta pay rent), but I always show my own style”.





Stilen hans kan nærmest beskrives som en oppgradert street-stil. Det ses ikke minst på hans wardrobe essentials, som blant annet består av svarte halvtighte jeans, hvite sneakers og en jeansjakke. Han er dog avslappet overfor det hele. Hans beste tips til den som trenger hjelp med garderoben er tross alt å holde det enkelt. Ikke for mye farger eller passformer, hold deg til basisplaggene, legg til en detalj her og der og jobb deg langsomt framover. ”But don’t mix to much!”, skynder han seg å si. ”If we’re looking at colors, I’m very much into the earth toned color at the moment. Beige, deep greens, etc”. Jordnær var ordet.



Det som startet som selfies foran speilet har altså nå utviklet seg til en fullverdig business. Influencertrenden går på høygir, og akkurat nå vil alle bedrifter jobbe med influencers. Tradisjonell reklame sliter nemlig med å konkurrere med en god influencers’ rekkevidde. Følgerne er dessuten som regel veldig konsentrert rundt en og samme målgruppe. Sammenlign for eksempel med en TV-reklame som ses av like mange, mens betrakteren kan være hvem som helst. Vårt evig minkende oppmerksomhetsvindu gjør det vanskeligere og vanskeligere å levere noe annet enn et glimt på Instagram. For om du tenker etter; hvor lang tid bruker du egentlig på et bilde på Instagram før du scroller videre? ”Instagram is very quick. Only a picture and a caption. And to be honest, most people probably don’t even read the caption. Thats why we started The Modern Man blog. To be able to give our followers the whole story, not just snippets”. Den populære bloggen, som deles med vennene og kollegene Daniel & Sandro, fungerer altså som et oppsamlingssted for det man ikke rekker å si på Instagram. Og så lenge følgerne lytter til det han vil melde, har han ingen planer om å slutte. ”I mean, if it keeps growing it’s cool. If not, thats OK. You can’t really force this anyways. I’m fortunate enough to be able to work with what I love. And when you love what you do, only then can you be the best version of yourself”, sier han avslutningsvis. Han er altså smart i tillegg.


En ting som virker sikkert er nok likevel at influencers er her for å bli. De tilbyr faktisk noe unikt. Helt plutselig har vi hver dag muligheten til å bli inspirert av folks outfits fra rundt omkring i hele verden. I et land hvor mange steder har et begrenset klesutvalg, finnes nå muligheten til å både bli inspirert av folks outfits og i neste steg klikke hjem plaggene – før du i det hele tatt er framme på jobben.
Det kalles framtid.

Sharing is caring

  Del     Tweet